Lots of Energy Lessen

Pilates

Pilates is een full-body workout gericht op kracht, coördinatie, stabiliteit en concentratie. De nadruk in Pilates ligt op de ‘core’ wat bijdraagt aan bescherming van de onderrug en een betere houding. Tegelijkertijd worden vrijwel alle spiergroepen versterkt en/of gerekt. Pilates Light is een les die minder zwaar is, met lichtere oefeningen op een rustiger tempo. Pilates Workout is een les op een hoger tempo met oefeningen die intensiever zijn. Beide lessen zijn geschikt voor alle niveaus en leeftijden, want er is maatwerk in de groepslessen.

Boks Workout

Boksen is cardio- en krachttraining in één. Door een boks workout krijg je een ijzersterke conditie, meer spierkracht en sterke buikspieren. Daarnaast train je je reactievermogen, behendigheid en evenwicht. Deze training ontstresst, ontlaadt en geeft energie.

HIIT & BBB

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Dit is een korte intensieve workout waarin je al je spieren traint. In een HIIT training wissel je intensieve oefeningen af met minder intensieve oefeningen of rust. Het zorgt ervoor dat je fitter wordt en meer energie verbruikt. BBB is een training die bestaat uit krachtoefeningen voor buik, billen en benen. Gecombineerd met HIIT kun je je BBB-gebied strakker en gespierder maken. De HIIT & BBB-sessies kunnen telkens worden gedaan in periodes van 8 weken als onderdeel van het programma Fitter tussen de wasmanden, zodat het daadwerkelijk effect heeft op je kracht en conditie.

Fitter tussen de wasmanden

Dit is een programma van 8 weken dat erop gericht is om je fitter en sterker te maken. Het is voor iedereen die iets fitter wil worden, maar niet de tijd (of zin) heeft om daarvoor 5 keer per week een uur naar de sportschool te moeten gaan. Dat is ook helemaal niet nodig om fitter te worden! Ik laat je zien dat je met korte sessies van 15 minuten al heel veel kunt bereiken. Je conditie en spierkracht zullen verbeteren, je lichaam gaat meer energie verbranden en je zult je mentaal ook energieker voelen. Het is ook mogelijk om dit programma te doen incl. voedingsadvies en -coaching. Klik [hier] voor meer informatie over Fitter tussen de wasmanden.

Yoga

Yoga helpt je te onthaasten en te relaxen! Lots of Energy biedt diverse vormen van yoga. Yoga houdingen kunnen statisch zijn, of elkaar juist dynamisch opvolgen. De ademoefeningen ondersteunen bewustwording en ontspanning. Waar bij Hatha yoga intensieve en rustigere houdingen elkaar afwisselen, ligt bij Yin yoga de nadruk op loslaten door langer in houdingen te blijven. Mindfulnessyoga combineert aandachttraining en meditatie met yoga. Meer informatie  over Hatha yoga en Yin yoga is te vinden op de site van Denise, www.denisedewith.com, en over Hatha yoga, 55+ yoga, Minfulnessyoga en Mindfulness & yoga voor jong volwassenen (18 – 25 jr) is te vinden op de site van Lieke, www.yogalieke.nl

Pilates is voor mij een ontdekking. Een fijne trainingsvorm voor het sterker en soepeler maken van mijn lichaam. De lessen van Lotte zijn ronduit leuk. Zij combineert oefeningen uit de klassieke Pilates met moderne Pilates- en krachtoefeningen. Geen les is gelijk, wat ik heel prettig vind. Met haar professionele en vrolijke aanpak geeft Lotte me regelmatig nét het zetje dat ik nodig heb om door tegaan. Ze laat me ervaren dat mijn lijf meer kan dan mijn hoofd denkt. Met de juiste mindset kan ik me dus verder ontwikkelen. Precies wat ik graag wil.

Helma de Hollander

TOP
WhatsApp WhatsApp mij